29 Aralık 2012 Cumartesi

Dağ mı yoğsa dersler mi?

Arkadaş ben bunu anlayamıyorum. Çok fazla daga giden bir insan değilim (keşke olabilsem) ama dersleri bi turlu toparlayamıyorum. Ya bide oyle bi zamana denk geliyo ki daga gittiğim zaman derslerin resmen amına koyuluyor. Bu dagcılık öğrenci işi değil herhal. Harbi parası bol vakti bol burjuva işi amk. Colin Haley le Rolando Garibotti torre traversini yapmadan önce şöyle bir diyalog yaşamış.
-rolando: hacı hava uygun, karda iyi gidelim mi?
-colin: abi aynen ama bnim cok önemli bir dersim var.
(bebe bu arada stanfordlı)
-hacı tum dunyanın yapılamaz dediği tırmanıs mı yoksa sikik bi ders mi?
-abi amk dersin ya, hadi at sekizliyi..
Örnekte görüldüğü gibi bu çaptaki büyük alpinistlerin bile hayatında bu tarz bi durum var. (tabi aramızda büyük bir fark var, colin in zamanı yok ama parası çok amk) Neyse abi ben çözemedim bu durumu.. Hep bir seyleri ezip geçerek gidiyoruz dağlara. Bazen dersleri, bazen kendimizi, bazen fukaralığımızı.. Borçlar falan filan derken hep bir yerlerden fire veriyorum. Diyorum ilerde bir gün bu günlerime dönüp bakacak mıyım, yoksa hep dersler, başı bozukluk, itlik, kopukluk mu :) Hayırlı cumalar. İyi tırmanışar.

Kısa bi not: Sazın içinde şeytan yok.

Ağrı Kış

17 Aralık 2012 Pazartesi

Geleneksel Dırmanış (Gışın)

Dipsiz Faaliyeti - Davlumbaz Zirve

 

Demirkazık

Dipsiz Vadisi solda K.demirkazık Doğu bacası

Davlumbaz

Soldan sağa: Adsız, Çağalın başı, Beşparmak, Koca Sarp, Sematepe(akkale)

Davlumbaz Zirve

Bolkarlar

Hasan dağı

Erciyes Dağı

Cimbar Giriş
Teke Pınarı Kapı

Geçenlerde Aykut(Bahsettiğim takımdaki), Emre, ve Eğitmenimiz alpin kolpin ile birlikte dipsize gittik. Aslında planda 5 ten fazla zirve vardı 1 tanesini yapabildik. Sebebi ise havanın müthiş derecede bozması idi. Belkide saatte 35-40 km yi gecen rüzgar vardı. Tuvalete çıktığımda(çadırdan) nefes alamadım amk. Benim kuzenim var 1 yaşındayken yüzüne üflediğimde nefes alamazdı, o hesap. Üstelik kar durumu hiç ama hiç iyi değildi(yağan kardan bahsediyorum). Toz kardı yağan karda, taneleri şekere benzeyen iz açarken içine gömüldüğünüz bir kar tanesi çeşidi. Bu yuzden dolayı ilk gittiğimiz günden sonraki açık ve yağışsız olan günü kullanabildik vesselam.. Fotoları da paylaşacağım. herkese iyi faaliyeler & tırmanıslar...

Aralık geldi geçiyor..

Yazılara niye bu kadar ara verdim bende bilmiyorum zamanımda vardı aslında.. Antrenmanda fazla yapamıyom, ne yapıyom la ben. Neyse belki bu yazı sayesinde silkelenip kendime gelirim. Yazının başlığını aralık koydum, 21 aralık'ı hatırlatalım hesabıı :) Hem maya takvimi zımbırtısı hemde kış sezonu başlangıcı.. Bu sene kış yaman geçeceğe benziyor. Daha şimdiden kar adam boyu oldu dağda. Zaman bulursam kısa planlarla uygun kişilerle faaliyet yapmayı düşünüyorum. Buna binâen milletten söz kopardım zatî. Haydi sağlıcakla kalın... Bu arada kış planlarını bi daha güncelledim kış için onları da yazam bari..

  1. K.Demirkazık - Doğu Bacası
  2. B.Demirkazık - Külah Rotası
  3. Davlumbaz
  4. Yıldızbaşı - Yıldızbatı
  5. Erciyes
  6. Hasan
  7. Bozkaya Batı Yüzü Hürtepe
  8. Eznevit- Karasay
  9. DKSK
  10. Yedigöl Burnu
  11. Emler
  12. Güzeller - GüneyBatı Kulvari
  13. Kızlar Sivrisi
“İyi dağcı” nasıl olunur?
İyi bir dağcının özellikleri iyi bir insanın özellikleri ile aynıdır. Bu özellikler hayal kurabilme ve fanteziler üretebilme imkanlarıdır. Dağcılığı kullanmak fakat dağcılığı bir yaşam biçimi haline getirmemek. Dağları kullanmak fakat onların kişiyi sınırlamasına izin vermemek.
 -Walter Bonatti

Doğu Bacası

Güzeller Klasik rota (sağdaki kulvar)

külah kış

davlumbaz kış

demirkazık kış



22 Kasım 2012 Perşembe

Edit:

Aykutların dağ planı yattı :) Kardeş ayaa dondurmiyim ben yaa..(!?!) Sivrihisar planı kesinleşti gibi. Yeni bi bölge hiç gitmemiştim ancak şimdiye nasip olacak. Dün halisaha maçı yaptık ciğerim çıktı ammk. Zıgarayi azaltmak lazım. Yamuldum la resmen. Ama çaktırmadım :) "Önemli olan yamulmamak değil, yamulduğunu çaktırmamak." Havalar soğudu evde kaztüyü montla oturuyom. Heyecanlıyım sivrihisara gideceğimden ötürü.

"Base Camp feels like five star hotel"
-Cory Richards
  
As It Happens from renan ozturk on Vimeo.

20 Kasım 2012 Salı

Hacettepe Ekstrem Kılaymbing Tiim

Bi önceki yazıma istinaden; Bu aralar antrenmana sardım. Kafamda değişik planlar var. Bu ara para yok, vizeler çok... Ne yapalım bizde indor antrenmana verioz kendimizi. Evdeki duvar, hacettepedeki duvar, dikmendeki duvar falan işte. Geçen hüseyingaziye gittik trad stayla. Unutmayalım hesaabı :) Askerlerin sokmaması gibi işler azalmış in cin top atıyo o derece.. Dedim sivrihisara gideyim otostop var zaten beleş ammk. git gel 2.60 tl. Ama çadır falan lazım o biraz gafamı kurcaladı. Annee gafam yanıyo diye bağırasım geliyo. Bakalım bu hafta sonu gidecem gibi. Durumları ona göre ayarlamam lazım. İbüdak tan bi arkadaş var çok iyi bi çocuğa benziyo bebe her hafta sonu geyve, ballıkayalar, karakayalar falan fink atıyo. Takılmak lazım hem partner olur, hem antrenman. Hemde Güçlü abinin hatırı var. Bu çarşamba aykutlar dağa gidiyo, benim dersler falan filan plana dahil olamadım. baska sefere artık. Onlarda dersleri falan geride bırakıp gidiyorlar resmen. Helal olsun adamlara... Tırmanıs raporunu dört gözle bekliom. Bültene malzeme çıkıyor. Yaa boyle işte Müslüm babanın da dediği gibi kış oldum, yalan oldum. Paran olacak inmeyecen dağdan, antrenmanı da dağda yapacan. Neyse fazla coştum yine. Biri beni durdursun.. by the way başlığı böyle yapmamın sebebi klüpten böyle bi tim bekleyişim :) yavaş yavaş geliyo alttan alttan..
Mt. Ushba

9 Kasım 2012 Cuma

Durgun Günler..

Bu aralar dersler, aile, manita durumları derken dağ planları aklımdan çıktı. Ama blogda var ordan takip ediyorum. :) Şizofrenmiyim lan ben kendi blogumu takip ediyorum? Hayırlısı, dağ planları aklımdan çıktı dediydim amma bi anda karşıma bir sürü dağ planı geldi ammk. Klüpten yediğim cezaları yerine getirirken bir yandan da dağa gidecem. Bu iyi oldu gerçekten. Antrenmanı aksatmıyorum, haftada 2-3 gün. Ne kadar dağda mental performans daha önemli olsa da, fiziksel performansta mental performansın katalizörü. Sağlam kafa saglam vucutta bulunur gardaşş. No pain No gain demiş gavurlarda. Herkes büyük tırmanıcıların yaptıkları tırmanıslardan bahseder ama kimse yaptıkları antrenmandan bahsetmez. Tomaz Humar'ın diğerinden 5 cm daha kısa olan sol bacağı ile Rupal yüzünün 7000. metresine kadar cıktıgını biliyormusunuz? Gurban olduğum yaradan ensesinden tutup dagın üstüne çıkarmadı ya adamı adam kendi bacakları üstünde tırmandı. Nasıl yani? Antrenmanla amk nasıl olacadı. Peki Colin Haley'in dağda daha rahat uyuyabilmek için evinde tahta şiltenin üstünde tulumunda uyuduğunu biliyormuydunuz? "Egestas victoria praeparatio" yani zafer hazırlık ister. deyip yazımı burada bitiriyorum. herkese iyi tirmanışlar..

10 Ekim 2012 Çarşamba

Chopping the bolts

http://takoz.org/page.aspx?id=21&makid=33

Paul Preuss


Etiğin babasıymış kendisi haberimiz yok.. Alpinist bu Cerro Torre deki bolt tartışmaları sırasında bu abimizin makâlesini yayınlamış.. Merak edenler için yazının adı: "Alpin Rotalarda Yapay Destek". İngilizcesi "Artificial Aids on Alpine Routes". Makaleye biraz göz attım birazda bizim sarışın abi bahsetti adamdan. Çok sert kuralları var. Dağcılık camiasının bi kısmı neden bu kadar koyu katolik şimdi anladım. Zamanında bu peygamber yıkamış insanların beynini :) Gerçekten örnek alınabilecek bir adam, benim gibi dibe yakın, kaybedecek bir şeyi olmayan adam bile onun aldığı kararları uygulayamaz.. (la benim gibi dediğime bakmayın, dibe vurmak derken bende herkes gibi sınıfta kalan normal bi öğrenciyim amk) Birde Reyiz kurallar koymuş bu konu hakkında bu kuralları okursanız saçmalamamı daha yerinde bulacaksınız...  
Paul Preuss Çatlak Hattında İpsiz

1-üstlendiğin tırmanışa denk değil, üstünde kabiliyette olmalısın
2-bir tırmanışçının inişte güvenle üstesinden gelebileceği ve bunu vicdanı rahat olarak yapabileceği zorluk derecesi aynı zamanda tırmanacağı üst limiti belirlemelidir 
3-yapay desteklerin kullanımı yalnızca acil tehlike tehditi altında kabul edilebilir 4-sikke yanızca bir acil durum aracıdır ve çalışma metodu için belirleyici olamaz 
5-ip kullanımı ancak rahatlık sağlaması açısından onaylanabilir, asla dağa tırmanışı mümkün kılan asıl araç olamaz 
6-güvenlik ilkesi en yüksek değerdir. ancak bu kişinin kendi güvensizliğinin yapay desteklerle çılgınca düzeltilmesi olamaz, bunun yerine ilk güvenlik ilkesi olarak her tırmanışçı kendi becerilerini arzuları yönünde doğru şekilde tartmayı esas kabul etmelidir.

 Gördüğünüz gibi arkadaşlar adam ip,sikke vb bir araç kullanmıyor. Günümüzdeki serbest çıkanlar gibi basbas bagırmıyor -ben freesolo cıktım amk! diye. Reyize burdan saygı ve sevgilerimi sunuyor ve herkese iyi tırmanışlar diliyorum..

Proce

Hatırını saydığım sevdiğim bi abim dedi ki; emlerden başla, hürtepe, bozkaya yap dedi. La dedim ben bunu niye düşünemedim :) Güzel bi olay olur.. Benim içimi yiyen olay daha sulağankaya tarafında klasik zirvem yok. O taraflara bi yardırmak lazım. tabi, evet, haklıyım.

6 Ekim 2012 Cumartesi

Uzun ara..

Memlekete gittim, uzun zamandır yazmayı istediğim bu yazıyı da hatırlamış oldum. Manisalıyım ben, bizim oraların en yüksek dağı Spil Dağı (1517m). Bu arada Manisanın yüksekliği ise 60~ m civarı. Yani tabandan itibaren yaklaşık 1400m'lik yüksekliğinde büyük bir kütle.. Manisa şehir merkezi Spil Dağının Kuzen tarafında kalıyor. Yani şehir merkezinden bakınca dağın Kuzey-K.Batı sı görünüyor. Kayalık ve güzel bir yüzü var şehre bakan tarafında. Ya dedim kışın nasıl olur acaba? Kendi memleketimdeki dağa da kışın çıkayım bari, ama tabi bunlar her zamanki gibi plan...


Şehirden Spil Görünümü

18 Eylül 2012 Salı

İp kardeşliği...

Bana partnerliğin manasını ve ipin temsil ettiği değerleri öğreten bir adamla karşılaştım.Bundan önce daima bencilce düşünür ve bunun için alçalırdım da. Scott Backes bana bencilliğin, partnerliğin antitezi olduğunu gösterdi. Bütünün parçalarından daha büyük hale gelmesi için, kişisinin 'ben'liğinden vazgeçip, 'biz'in ateşini körüklemesi gerektiğini öğretti. Birbirimizin en mahrem korkularını ve zayıflıklarını, aşklarını ve güçlerini ve kırılganlığımızı kabul ettiğimizde, kendimizi yücelttik. Birbirimize, terk edilmeyeceğimizi bilerek ve ipe sadece kendimizi kurtarmak için saygısızlık etmeyeceğimizi bilerek tamamen güvendik. 

Partnerliğimiz bizi birleştirip, aynı kardeşlikle bağlanmış tırmanıcılara yaklaştırırken, bizimle aynı düzlemde yer almayan tırmanıcılardan da ayırdı. Biz kardeşler sıkıntıları paylaşmış ve partnerliğimizin gücüyle üstesinden gelmiş olarak, sadece kendi aramızda konuşabildik. Bu kopuş kibir gibi algılanabilir fakat kaynağında kibirden, küstahlıktan çok uzaktır. Bir keresinde fark ettim ki başarı sadece dağın zirvesine ulaşmakta değil, aynı zamanda arkadaşımın omuzları üzerinde ulaşmaktır. Bunu hissettim ve kalbime yerleştirdim. Kardeşlik, inananlar katıldıkça ve idealleri için öldükçe büyüdü. Ve hala dinç, ayakta kaldık. 


*Bu yazı Mark Twight'in Kapıdaki Barbarlar(Barbarians at the gate) yazısından alıntıdır.

Yazının tamamı için: http://www.takoz.org/page.aspx?id=21&makid=4

17 Eylül 2012 Pazartesi

Bolkarlar..

Bu ara ev arkadaşım Aykut'un da teşvikiyle Bolkarlara olan ilgim arttı, Bolkarlar hakkında ne bulduysak hapur hupur okuduk.Oraları bilenleri aradık.. Projeler yaptık, falan filan.. Baya güzel yerlere benziyor. Ama velakin bir yandan da şu düşünce içimi yiyor: "Lan o faaliyete verilecek parayla Aladağlarda kral gibi faaliyet olur." Hemen antitezi yaptım ama. Hep(?) Aladağlara mı gidecez ammk, azıcıkta başka yerler görek. Aykutların Beyağıl yaylasındaki evlerindeki faaliyet sonrası mangal planı da cezbetmedi değil hani... Bakalım Medetsiz de pek medetsiz gözüküyor, karagöl tarafından yürümek ölüm ammk. Bolkarların genel bi haritasını buldum paylaşmak istiyorum.

Pakistan- Karakurum Dağları Peak Soner Ünsal (5200 m.)

Tunç Fındık'ın tırmanışlarına göz gezdirirken, gözüme Peak Soner Ünsal diye bir yazı takıldı, bu arada Soner Ünsal Hacettepe Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü(HÜDDOSK)'nün 1999 da Kaldı Kuzey Kar-Buz Kulvarında bir kaza sonucu kaybettiği bir üyesidir. Çok şaşırdım. Ve Soner Ünsal isminin Pakistan Karakurum bölgesinde 5200 mlik bir dağa verilmesi beni açıkçası gururlandırdı burdan sizle paylaşmak istedim. İnanmazsanız bakın: http://www.tuncfindik.com/biyografi/


15 Eylül 2012 Cumartesi

Tunç Fındık

Hayatını dağcılığa, tırmanışa adamış, dağcılık dışında başka işi olmayan, sırf tırmanış için çabalayan, Türkiyede profesyonel dağcı diyebileceğimiz tek kişi. 14x8000 adlı projesine kalkışmış tek Türk. K2 ye tırmanıyor ve ülkeye dönünce ropörtajda bi gazeteci soruyor: -Dağcılık Federasyonunun size nasıl bir yardımı dokundu efendim bu tırmanışta? Tunç cevaplıyor: "Türkiye Dağcılık Federasyonundan destek görmüyorum..."Ortam sessizleşiyor, spiker yanlış bir şey sorduğunu zannetip konuyu değiştiriyor...  Yorumsuz.. Tedefenin ben ta ammk.
Tunç Fındık 8611 m. lik K2 zirvesinde.

Dedegöl Dağları – Dedegül Zirvesi(2998 m.) Tırmanışı Tırmanış Raporu











Öncelikle bu faaliyet için Dedegöl bölgesi hakkında verdikleri bilgilerden dolayı, Mustafa Kalaycı ve Abdullah Benna Sarın’a teşekkür ederiz. 17/08/2012 tarihinde Ankaradan Burdura yola çıktık, yolculuk 6,5 saat sürdü. (Burdura gitmemizin sebebi Bayram dolayısı ile Ispartaya bilet bulamamızdandır.) Burdura indiğimiz sabah ıspartaya oradadanda Dursun Amcalara geçtik. Tabi bu arada da Isparta köy garajından Yenişar Bademli arabasına biletimizi almıştık. Arabanın hareket saati 17.00 di. Dursun amcaları ziyaret, orada muhabbet derken son hazırlıklar.. Dursun amca sağ olsun bizi Isparta köy garajına bıraktı. Oradan vali çeşmesi 1 saat 45 dakika sürüyor. Arabanında geçtiği yerler ayrı bir güzel.Vali çeşmesinde indikten sonra Çeşmenin olduğu alanın yanından stabilize bir yol gidiyor ormanın içine doğru, o yoldan devam ettik 20 dakikalık bir yürüyüşten sonra kamp yerine vardık. Kamp yeri ormanın içinde bir boşluk/kellik, etrafı ağaçlarla çevrili. Tam ortasında da çeşme var ama bizim gittiğimizde akmıyordu. Biz suyu kamp yerinin içinden gecen yolu geldiğimiz yönün zıttına doğru takip ederek Yörüklerin çadırlarının yakınında olan çeşmeden temin ettik. Yol yorgunluğu kamp kurulması derken hava karardı, ben aşağıya su almaya gittim. Yörükler bana seslendi sonradan adının “Mehmet” olduğunu öğreneceğim amca, -Gelin Lokma çektik sıcakkana yeyin! Diye bağırdı. Bende yukarıda milletin su beklediğini hatırlayarak. –Sağolun daha sonra geliriz ziyaretinize diyerek yukarı devam ettim. Fakat arkamdan ufaklıkla poşetin içinde yolladılar yine de Lokmayı. Çok iyi insanlar gerçekten.. Kamp yerine vardığımda elimdeki Lokmaları gören kızlar kamp yerinde bayram havası estirdi :) Lokmayı yedik, çayı içtik, uyuduk. Sabahki tırmanışı düşünerek. Bu arada Kamp yerinin olduğu yer tam bir boğazın ortasında Beyşehir Gölü ile Eğridir Gölünün arasındaki yüksek vadi. Bu yüzden çok rüzgar uğultusu oluyor geceleri. Sabah 7.30 gibi uyandık hazırlanmamız 9.00 u buldu. Aşağı inip Dedegül’e Kuzeyinden yaklaştık. Bu arada Klasik rotası doğal olarak kuzeyinde, zaman zaman patika kuzeydoğuya doğru kayıyor. Eve geldikten sonra Google Earth ten baktım, kamp yeri ile zirve arasındaki irtifa farkı yaklaşık 1200 m.Saat 13.00 civarı zirveye vardık. Mola, abur cubur, zirve defterini okuma faslı, bayram dolayısı ile akrabaları arama falan derken saat 2 yi geçti. Yine de çok zamanımız vardı. Güneş 7.30 da ancak batıyordu. Zirvenin arka tarafına(güneye) doğru uzanan geniş bir sırt hattı gördük. Zamanımızı o taraflara doğru yürüyerek (diğer bölgeleri de görme isteği ile) geçirmeye karar verdik. Resmen Aladağların Küçüğü bu Dedegöller.. Kaya yapısı falan çok benziyor, akşam olunca kızıl olması da cabası… Dedegül ‘ün bir arkasındaki vadinin geldiğimiz yöne yani kuzeye bakan yüzünde tam 7 tane duvar var. Buzullar da tabi ki diplerinde. Karagöl diye bir göl var dibi yok diyorlar göl için :) Dipsiz aklıma geldi hemen.. Herşeyiyle Dedegöller çok güzel. Mevlüt’ü çok kıskandım memleketi benimkinden güzel diye…



Bu arada Vali Çesmesinin önünde yazan yazıyı da sizlerle paylaşmak istedim:

İster genç ol, ister yüz yaşında
Dur, dur da eğleş biraz, ey insan
Şu "VALI CESMESI"nin başında
Çal yüzüne avuç avuç, iç kana kana
Varıp gitme susuz ölenleri anmadan
Yakışan budur, senin gibi bir insana..

 A.T

Planlar.. Baalım olacak mı?

Kış Planları 21 Aralık 2012 - 21 Mart 2013

  1. Ağrı  (alpin stil ha)
  2. Hasan
  3. Bolkarlar-Medetsiz
  4. Alaca- Kaldı Traversi
  5. Güzeller
  6. Lahitkaya
  7. Küçükcebel - Cebelbaşı- Gürtepe Traversi
  8. Demirkazık Külah Rotası
  9. K.Demirkazık Doğu Bacası
  10. Uludağ
  11. Erciyes
  12. Eznevit-Karasay
  13. Belki Süphan
Ağrı Dağı


Alpin Hoca


Alpine Mentors from Wayfaring Media on Vimeo.

Bir gün nasip olacak ta gidebilecekmiyiz acaba? Parası olmayan, derecesi yetmeyen bilhassa öğrenci olan alpinistlere gelsin lan! ayrıntılı bilgi ve destek için : http://alpinementors.org

Kafam dağıtmış oluo taam mı

Bu bloğu açtığım iyi oldu. İçimdeki paylaşma içgüdüsünü bastırmak zorunda kalmıcam artık. kafamı dağıtmış oluyorum.



Alpler..


awesome alps from Greg Kiss on Vimeo.

Bizim Aladağlar gibi güzel buralar da..

Ytudak shit

Bu aralar adalet, eşitlik gibi kavramları uzun bir aradan sonra yine düşünüyorum. İnsanların çifte standartlara bu kadar meyilli olması beni üzüyor. Bunun altına da gönüllülük imzası atmıyolar mı?!bir1!!1 "Lağn ne ayaksınız ammk(allah mesir macunu kullandırtmasın)" demekten kendimi alıkoyamıyorum. Buradan Ytudakı genel olarak mod ları ve fosilleri dahil kınıyorum.

Medetsiz Kuzey Yüzü
Belki ilerde daha bu işte çömez olarak anladıklarımı, fikirlerimi ayrıntılı olarak yazarım. şimdilik bu kadar ve motivasyon olarak medetsiz kuzey yüzü fotosunu koyup elveda diyorum.