29 Aralık 2012 Cumartesi

Dağ mı yoğsa dersler mi?

Arkadaş ben bunu anlayamıyorum. Çok fazla daga giden bir insan değilim (keşke olabilsem) ama dersleri bi turlu toparlayamıyorum. Ya bide oyle bi zamana denk geliyo ki daga gittiğim zaman derslerin resmen amına koyuluyor. Bu dagcılık öğrenci işi değil herhal. Harbi parası bol vakti bol burjuva işi amk. Colin Haley le Rolando Garibotti torre traversini yapmadan önce şöyle bir diyalog yaşamış.
-rolando: hacı hava uygun, karda iyi gidelim mi?
-colin: abi aynen ama bnim cok önemli bir dersim var.
(bebe bu arada stanfordlı)
-hacı tum dunyanın yapılamaz dediği tırmanıs mı yoksa sikik bi ders mi?
-abi amk dersin ya, hadi at sekizliyi..
Örnekte görüldüğü gibi bu çaptaki büyük alpinistlerin bile hayatında bu tarz bi durum var. (tabi aramızda büyük bir fark var, colin in zamanı yok ama parası çok amk) Neyse abi ben çözemedim bu durumu.. Hep bir seyleri ezip geçerek gidiyoruz dağlara. Bazen dersleri, bazen kendimizi, bazen fukaralığımızı.. Borçlar falan filan derken hep bir yerlerden fire veriyorum. Diyorum ilerde bir gün bu günlerime dönüp bakacak mıyım, yoksa hep dersler, başı bozukluk, itlik, kopukluk mu :) Hayırlı cumalar. İyi tırmanışar.

Kısa bi not: Sazın içinde şeytan yok.

Ağrı Kış

17 Aralık 2012 Pazartesi

Geleneksel Dırmanış (Gışın)

Dipsiz Faaliyeti - Davlumbaz Zirve

 

Demirkazık

Dipsiz Vadisi solda K.demirkazık Doğu bacası

Davlumbaz

Soldan sağa: Adsız, Çağalın başı, Beşparmak, Koca Sarp, Sematepe(akkale)

Davlumbaz Zirve

Bolkarlar

Hasan dağı

Erciyes Dağı

Cimbar Giriş
Teke Pınarı Kapı

Geçenlerde Aykut(Bahsettiğim takımdaki), Emre, ve Eğitmenimiz alpin kolpin ile birlikte dipsize gittik. Aslında planda 5 ten fazla zirve vardı 1 tanesini yapabildik. Sebebi ise havanın müthiş derecede bozması idi. Belkide saatte 35-40 km yi gecen rüzgar vardı. Tuvalete çıktığımda(çadırdan) nefes alamadım amk. Benim kuzenim var 1 yaşındayken yüzüne üflediğimde nefes alamazdı, o hesap. Üstelik kar durumu hiç ama hiç iyi değildi(yağan kardan bahsediyorum). Toz kardı yağan karda, taneleri şekere benzeyen iz açarken içine gömüldüğünüz bir kar tanesi çeşidi. Bu yuzden dolayı ilk gittiğimiz günden sonraki açık ve yağışsız olan günü kullanabildik vesselam.. Fotoları da paylaşacağım. herkese iyi faaliyeler & tırmanıslar...

Aralık geldi geçiyor..

Yazılara niye bu kadar ara verdim bende bilmiyorum zamanımda vardı aslında.. Antrenmanda fazla yapamıyom, ne yapıyom la ben. Neyse belki bu yazı sayesinde silkelenip kendime gelirim. Yazının başlığını aralık koydum, 21 aralık'ı hatırlatalım hesabıı :) Hem maya takvimi zımbırtısı hemde kış sezonu başlangıcı.. Bu sene kış yaman geçeceğe benziyor. Daha şimdiden kar adam boyu oldu dağda. Zaman bulursam kısa planlarla uygun kişilerle faaliyet yapmayı düşünüyorum. Buna binâen milletten söz kopardım zatî. Haydi sağlıcakla kalın... Bu arada kış planlarını bi daha güncelledim kış için onları da yazam bari..

  1. K.Demirkazık - Doğu Bacası
  2. B.Demirkazık - Külah Rotası
  3. Davlumbaz
  4. Yıldızbaşı - Yıldızbatı
  5. Erciyes
  6. Hasan
  7. Bozkaya Batı Yüzü Hürtepe
  8. Eznevit- Karasay
  9. DKSK
  10. Yedigöl Burnu
  11. Emler
  12. Güzeller - GüneyBatı Kulvari
  13. Kızlar Sivrisi
“İyi dağcı” nasıl olunur?
İyi bir dağcının özellikleri iyi bir insanın özellikleri ile aynıdır. Bu özellikler hayal kurabilme ve fanteziler üretebilme imkanlarıdır. Dağcılığı kullanmak fakat dağcılığı bir yaşam biçimi haline getirmemek. Dağları kullanmak fakat onların kişiyi sınırlamasına izin vermemek.
 -Walter Bonatti

Doğu Bacası

Güzeller Klasik rota (sağdaki kulvar)

külah kış

davlumbaz kış

demirkazık kış