18 Eylül 2012 Salı

İp kardeşliği...

Bana partnerliğin manasını ve ipin temsil ettiği değerleri öğreten bir adamla karşılaştım.Bundan önce daima bencilce düşünür ve bunun için alçalırdım da. Scott Backes bana bencilliğin, partnerliğin antitezi olduğunu gösterdi. Bütünün parçalarından daha büyük hale gelmesi için, kişisinin 'ben'liğinden vazgeçip, 'biz'in ateşini körüklemesi gerektiğini öğretti. Birbirimizin en mahrem korkularını ve zayıflıklarını, aşklarını ve güçlerini ve kırılganlığımızı kabul ettiğimizde, kendimizi yücelttik. Birbirimize, terk edilmeyeceğimizi bilerek ve ipe sadece kendimizi kurtarmak için saygısızlık etmeyeceğimizi bilerek tamamen güvendik. 

Partnerliğimiz bizi birleştirip, aynı kardeşlikle bağlanmış tırmanıcılara yaklaştırırken, bizimle aynı düzlemde yer almayan tırmanıcılardan da ayırdı. Biz kardeşler sıkıntıları paylaşmış ve partnerliğimizin gücüyle üstesinden gelmiş olarak, sadece kendi aramızda konuşabildik. Bu kopuş kibir gibi algılanabilir fakat kaynağında kibirden, küstahlıktan çok uzaktır. Bir keresinde fark ettim ki başarı sadece dağın zirvesine ulaşmakta değil, aynı zamanda arkadaşımın omuzları üzerinde ulaşmaktır. Bunu hissettim ve kalbime yerleştirdim. Kardeşlik, inananlar katıldıkça ve idealleri için öldükçe büyüdü. Ve hala dinç, ayakta kaldık. 


*Bu yazı Mark Twight'in Kapıdaki Barbarlar(Barbarians at the gate) yazısından alıntıdır.

Yazının tamamı için: http://www.takoz.org/page.aspx?id=21&makid=4

17 Eylül 2012 Pazartesi

Bolkarlar..

Bu ara ev arkadaşım Aykut'un da teşvikiyle Bolkarlara olan ilgim arttı, Bolkarlar hakkında ne bulduysak hapur hupur okuduk.Oraları bilenleri aradık.. Projeler yaptık, falan filan.. Baya güzel yerlere benziyor. Ama velakin bir yandan da şu düşünce içimi yiyor: "Lan o faaliyete verilecek parayla Aladağlarda kral gibi faaliyet olur." Hemen antitezi yaptım ama. Hep(?) Aladağlara mı gidecez ammk, azıcıkta başka yerler görek. Aykutların Beyağıl yaylasındaki evlerindeki faaliyet sonrası mangal planı da cezbetmedi değil hani... Bakalım Medetsiz de pek medetsiz gözüküyor, karagöl tarafından yürümek ölüm ammk. Bolkarların genel bi haritasını buldum paylaşmak istiyorum.

Pakistan- Karakurum Dağları Peak Soner Ünsal (5200 m.)

Tunç Fındık'ın tırmanışlarına göz gezdirirken, gözüme Peak Soner Ünsal diye bir yazı takıldı, bu arada Soner Ünsal Hacettepe Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü(HÜDDOSK)'nün 1999 da Kaldı Kuzey Kar-Buz Kulvarında bir kaza sonucu kaybettiği bir üyesidir. Çok şaşırdım. Ve Soner Ünsal isminin Pakistan Karakurum bölgesinde 5200 mlik bir dağa verilmesi beni açıkçası gururlandırdı burdan sizle paylaşmak istedim. İnanmazsanız bakın: http://www.tuncfindik.com/biyografi/


15 Eylül 2012 Cumartesi

Tunç Fındık

Hayatını dağcılığa, tırmanışa adamış, dağcılık dışında başka işi olmayan, sırf tırmanış için çabalayan, Türkiyede profesyonel dağcı diyebileceğimiz tek kişi. 14x8000 adlı projesine kalkışmış tek Türk. K2 ye tırmanıyor ve ülkeye dönünce ropörtajda bi gazeteci soruyor: -Dağcılık Federasyonunun size nasıl bir yardımı dokundu efendim bu tırmanışta? Tunç cevaplıyor: "Türkiye Dağcılık Federasyonundan destek görmüyorum..."Ortam sessizleşiyor, spiker yanlış bir şey sorduğunu zannetip konuyu değiştiriyor...  Yorumsuz.. Tedefenin ben ta ammk.
Tunç Fındık 8611 m. lik K2 zirvesinde.