10 Ekim 2012 Çarşamba

Chopping the bolts

http://takoz.org/page.aspx?id=21&makid=33

Paul Preuss


Etiğin babasıymış kendisi haberimiz yok.. Alpinist bu Cerro Torre deki bolt tartışmaları sırasında bu abimizin makâlesini yayınlamış.. Merak edenler için yazının adı: "Alpin Rotalarda Yapay Destek". İngilizcesi "Artificial Aids on Alpine Routes". Makaleye biraz göz attım birazda bizim sarışın abi bahsetti adamdan. Çok sert kuralları var. Dağcılık camiasının bi kısmı neden bu kadar koyu katolik şimdi anladım. Zamanında bu peygamber yıkamış insanların beynini :) Gerçekten örnek alınabilecek bir adam, benim gibi dibe yakın, kaybedecek bir şeyi olmayan adam bile onun aldığı kararları uygulayamaz.. (la benim gibi dediğime bakmayın, dibe vurmak derken bende herkes gibi sınıfta kalan normal bi öğrenciyim amk) Birde Reyiz kurallar koymuş bu konu hakkında bu kuralları okursanız saçmalamamı daha yerinde bulacaksınız...  
Paul Preuss Çatlak Hattında İpsiz

1-üstlendiğin tırmanışa denk değil, üstünde kabiliyette olmalısın
2-bir tırmanışçının inişte güvenle üstesinden gelebileceği ve bunu vicdanı rahat olarak yapabileceği zorluk derecesi aynı zamanda tırmanacağı üst limiti belirlemelidir 
3-yapay desteklerin kullanımı yalnızca acil tehlike tehditi altında kabul edilebilir 4-sikke yanızca bir acil durum aracıdır ve çalışma metodu için belirleyici olamaz 
5-ip kullanımı ancak rahatlık sağlaması açısından onaylanabilir, asla dağa tırmanışı mümkün kılan asıl araç olamaz 
6-güvenlik ilkesi en yüksek değerdir. ancak bu kişinin kendi güvensizliğinin yapay desteklerle çılgınca düzeltilmesi olamaz, bunun yerine ilk güvenlik ilkesi olarak her tırmanışçı kendi becerilerini arzuları yönünde doğru şekilde tartmayı esas kabul etmelidir.

 Gördüğünüz gibi arkadaşlar adam ip,sikke vb bir araç kullanmıyor. Günümüzdeki serbest çıkanlar gibi basbas bagırmıyor -ben freesolo cıktım amk! diye. Reyize burdan saygı ve sevgilerimi sunuyor ve herkese iyi tırmanışlar diliyorum..

Proce

Hatırını saydığım sevdiğim bi abim dedi ki; emlerden başla, hürtepe, bozkaya yap dedi. La dedim ben bunu niye düşünemedim :) Güzel bi olay olur.. Benim içimi yiyen olay daha sulağankaya tarafında klasik zirvem yok. O taraflara bi yardırmak lazım. tabi, evet, haklıyım.

6 Ekim 2012 Cumartesi

Uzun ara..

Memlekete gittim, uzun zamandır yazmayı istediğim bu yazıyı da hatırlamış oldum. Manisalıyım ben, bizim oraların en yüksek dağı Spil Dağı (1517m). Bu arada Manisanın yüksekliği ise 60~ m civarı. Yani tabandan itibaren yaklaşık 1400m'lik yüksekliğinde büyük bir kütle.. Manisa şehir merkezi Spil Dağının Kuzen tarafında kalıyor. Yani şehir merkezinden bakınca dağın Kuzey-K.Batı sı görünüyor. Kayalık ve güzel bir yüzü var şehre bakan tarafında. Ya dedim kışın nasıl olur acaba? Kendi memleketimdeki dağa da kışın çıkayım bari, ama tabi bunlar her zamanki gibi plan...


Şehirden Spil Görünümü